Jacek Palęcki

Czy na Linkedin widać kto oglądał mój profil?

Data publikacji
2.09.2022
|
3 min czytania

Użytkownicy serwisów społecznościowych często szukają informacji, jak w takich witrynach sprawdzić, kto oglądał ich profil. Chodzi tutaj z reguły o kwestie towarzyskie, u kogo wzbudzamy zainteresowanie. Natomiast w przypadku serwisu LinkedIn nabiera to większego znaczenia. Dzięki temu możemy się dowiedzieć, kto jest zainteresowany Twoimi usługami czy też działalnością. Czy na LinkedIn możesz sprawdzić, kto oglądał Twój profil?

Jak sprawdzić, kto oglądał mój profil na LinkedIn?

LinkedIn udostępnia możliwość sprawdzenia za darmo, kto przeglądał Twój profil. Nie musisz korzystać z płatnego LinkedIn Premium, aby mieć dostęp do tych informacji. Aby zobaczyć, kto oglądał Twój profil, kliknij ikonę prowadzącą do Twojego profilu, która znajduje się na górze strony. W kolejnym kroku wybierz Wyświetl profil. Następnie znajdź opcję Zobacz, kto wyświetlił Twój profil – znajduje się przy pozycji Analityka. Tam możesz zobaczyć maksymalnie ostatnich 5 osób, które widziały profil. Sprawdzenie większej liczby wejść wymaga już korzystania ze wspomnianego konta Premium. Po kliknięciu opcji weryfikacji, ile osób wyświetliło profil, widać również, ilu użytkowników zrobiło to w ciągu ostatnich 90 dni.

Informację o osobach, które widziały konto, znajdziesz również w Powiadomieniach. Pod komunikatem pojawia się tam propozycja skorzystania za darmo z opcji Premium przez miesiąc, zatem i tak możesz sprawdzić, kto dotychczas wyświetlał profil – bez opłat.

LinkedIn – czy widać, kto ogląda profil, bez logowania?

Czy jednak musisz być zalogowany, aby sprawdzić, kto ogląda profil LinkedIn? Tak, jest to konieczne. Informacja o przeglądających konto jest dostępna dla jego właściciela. Kolejna wątpliwość, która może się pojawiać: czy jeśli internauta przegląda Twój profil bez zalogowania się, to LinkedIn Cię o tym poinformuje? Nie, takie informacje nie są zbierane, a zresztą – to jest tylko anonimowa wizyta, po której trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski.

Jak anonimowo przeglądać LinkedIn?

Nie chcesz, aby inny użytkownik wiedział, że odwiedzasz jego profil na LinkedIn? Serwis ten daje Ci możliwość skorzystania z takiej opcji. Żeby to zrobić, zaloguj się na konto, a następnie kliknij ikonę z Twoim zdjęciem na górze strony. W kolejnym kroku wybierz Ustawienia i prywatność, a następnie Widoczność. Dalej kliknij Opcję wyświetlania profilu i dalej Tryb prywatny. Od tego momentu inni użytkownicy LinkedIn nie będą wiedzieć, że odwiedzasz ich profil. Natomiast konsekwencja tego jest taka, że sam również nie widzisz wtedy, kto wyświetla Twoje konto.
W przypadku gdy korzystasz z konta Premium, to wtedy nadal możesz wyświetlać listę osób, które odwiedziły Twój profil w ciągu ostatnich 90 dni. Jednak nawet w ramach tej subskrypcji nie da się sprawdzić nazw użytkowników, którzy odwiedzili konto, jeśli korzystają z serwisu w trybie prywatnym.

Jak ukrywać profil LinkedIn przed niezarejestrowanymi internautami?

Domyślnie internauci, którzy nie mają konta na LinkedIn, mogą widzieć uproszczoną wersję profilu bez konieczności logowania. Widzą Twoje podsumowanie LinkedIn i nie tylko. Jeśli nie chcesz, aby były one dla nich dostępne, to zmień ustawienia widoczności konta. Żeby to zrobić, kliknij ikonę profilu LinkedIn na górze strony, a następnie wybierz Ustawienia i prywatność. W kolejnym kroku przejdź do opcji Widoczność w menu po lewej stronie, a następnie wybierz Odnajdywanie profilu i widoczność poza LinkedIn.

111.jpg

W kolejnym kroku przesuń wyświetlony suwak tak, aby wyłączyć tę opcję. Od tej pory użytkownicy, którzy np. znajdą profil w wyszukiwarce Google, nie będą widzieć Twoich danych po jego kliknięciu. Ewentualnie możesz nie zmieniać tych danych, ale dostosować informacje, które widzą niezarejestrowani odwiedzający. W ustawieniach możesz określić, które dane mają być prezentowane, a jakie niewidoczne.
Czy warto ukrywać swoje dane? To już kwestia indywidualnej oceny. Pamiętaj, że im więcej dowiedzą się o Tobie przeglądający profil, tym większa szansa, że się z Tobą skontaktują. Jeśli nie mają dostępu do tych informacji, to trudno oczekiwać takiego efektu.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 6 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD