Marcin Wolański

Czym są narzędzia Sales Robots

Data publikacji
2022-4-12
|
6 min czytania
Spis treści

    LinkedIn to prawdziwa kopalnia leadów B2B, jednak działania ręczne nie są w stanie zapewnić szybkich i zarazem okazałych rezultatów. Z pomocą przychodzi platforma Sales Robots, która umożliwia automatyzację wielu działań podejmowanych w portalu - m.in. wysyłki zaproszeń do nawiązania kontaktu i udziału w wydarzeniach, spersonalizowanych wiadomości prywatnych, czy publikacji postów. Dzięki temu można zaoszczędzić mnóstwo czasu, a przy tym zwielokrotnić efekty swojej pracy!

    Platforma Sales Robots – co to jest?

    Platforma Sales Robots to zestaw inteligentnych narzędzi do automatyzacji działań na portalu LinkedIn, przeznaczony zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i całych zespołów. Rozwiązanie to jest oparte na chmurze i daje możliwość integracji z najpopularniejszymi systemami CRM (m.in. Freshdesk, Salesforce, Livespace i wiele innych). W skład platformy wchodzi zaawansowany panel Sales Robots, służący do konfiguracji kampanii sprzedażowych, marketingowych lub reklamowych, a także Smart Chat, czyli wbudowany komunikator z możliwością wygodnego zarządzania korespondencją całego zespołu (opcja niedostępna w portalu LinkedIn).

    Sales Roboty pozwalają zwiększyć efektywność działań ręcznych w LinkedIn nawet 30-krotnie, ponieważ w oparciu o obszerny zbiór danych Big Data potrafią ominąć martwe konta i bardzo precyzyjnie dotrzeć do określonych grup docelowych poprzez zaproszenia oraz wiadomości wysyłane do użytkowników portalu. Skuteczność całego procesu wzmacniają dodatkowo powiadomienia e-mail wysyłane na skrzynkę pocztową interesujących nas osób - dzięki temu informacja o naszej aktywności nie powinna ich ominąć.

    Platforma Sales Robots jest prosta w obsłudze, a interfejs panelu intuicyjny. Ponadto wszyscy użytkownicy mogą liczyć na profesjonalne wsparcie premium Doradców Sales Robots - praktyków z zakresu lead generation, marketing automation i growth hacking, którzy już nawet w 2 kwadranse zorganizują asystę przy wdrożeniu oraz obsłudze platformy.

    Generowanie leadów B2B w LinkedIn czas zacząć! Ile trwa uruchomienie oraz konfiguracja platformy Sales Robots?

    Wszystko zaczyna się od złożenia zamówienia on-line, które trwa zaledwie ok. 60 sekund. Po wypełnieniu formularza i wyborze metody płatności (proforma lub przelew internetowy) już następnego dnia przesyłamy finalną fakturę i dajemy dostęp do zamówionych Sales Robotów, które w 2-3 dni zaczną pracować za Ciebie. W przypadku jakichkolwiek pytań czy wątpliwości warto wcześniej umówić się na indywidualną konsultację z Doradcą Sales Robots, który zaprezentuje i dokładnie wytłumaczy najważniejsze aspekty działania naszej platformy.

    Pierwszym etapem konfiguracji platformy Sales Robots jest podłączenie swoich kont LinkedIn. Jeśli nie chcesz prowadzić działań lead generation na LinkedIn z wykorzystaniem osobistego profilu, możesz zdecydować się na podpięcie kont wirtualnych pracowników, czyli Avatarów. Następnie należy zdefiniować grupę docelową kampanii i określić kluczowe parametry ustawień wysyłki w panelu Sales Robots. Przed uruchomieniem kampanii warto jeszcze zadbać o atrakcyjne i spersonalizowane treści wiadomości, aby zainteresować swoją ofertą czy produktem jak największe grono osób decyzyjnych z Twojej branży.

    Czy korzystanie z platformy Sales Robots jest bezpieczne i zgodne z przepisami RODO (GDPR)?

    Każdy użytkownik LinkedIna przy zakładaniu konta jest zobowiązany do akceptacji regulaminu portalu, co wymaga wyrażenia zgody na uczestniczenie we wszystkich kanałach komunikacji, w tym nawiązywanie kontaktów, przeglądanie profili innych osób oraz korespondencję za pomocą wbudowanego komunikatora. Administratorzy tego popularnego serwisu społecznościowego zapewniają, że realizują postanowienia RODO (GDPR) w taki sposób, aby społeczność LinkedIn mogła czerpać korzyści z lepszej kontroli nad przetwarzaniem danych osobowych, jednocześnie dbając o wysoki stopień zaufania.

    Przetwarzanie danych użytkowników poza portalem LinkedIn wymaga natomiast wyraźnej akceptacji z ich strony. Twoje Sales Roboty mogą zatem spytać o zgodę na wykorzystanie adresu e-mail do wysyłki informacji handlowych nawet setki osób dziennie. Dopiero po uzyskaniu pozytywnych odpowiedzi od potencjalnych kontrahentów można przenieść działania biznesowe na inne płaszczyzny komunikacji.

    Generowanie leadów B2B i wiele więcej – możliwości platformy Sales Robots

    Platforma Sales Robots daje możliwość bardzo szybkiego i efektywnego generowania leadów sprzedażowych B2B dla blisko 150 branż. Korzystając z inteligentnych narzędzi automatyzujących codzienne działania w LinkedIn zwiększysz liczbę wysłanych zaproszeń do nawiązania kontaktu do ponad 500 tygodniowo, a po kilku miesiącach możesz jeszcze poprawić ten wynik 2 razy. Istotnie wzrośnie również Twój wskaźnik akceptacji zaproszeń, ponieważ Sales Roboty skutecznie omijają martwe konta i kierują zaproszenia do osób chętnie włączających do swojej sieci zawodowej innych użytkowników. Większość z nich będą stanowić osoby decyzyjne, czyli właściciele, prezesi, członkowie rad nadzorczych, dyrektorowie oraz managerowie średniego i wyższego szczebla. Dzięki temu nawiązanie współpracy biznesowej stanie się dużo łatwiejsze niż w przypadku realizowania kolejnych etapów tradycyjnego lejka sprzedażowego.

    Specjaliści Sales Robots szacują, że LinkedIn pomaga skrócić aż o 70% dotarcie do osób decyzyjnych, a dzięki zastosowaniu automatyzacji można osiągnąć jeszcze bardziej imponujące efekty - 10 Sales Robotów pozwala bowiem dotrzeć do nawet 220 tys. osób na przestrzeni 3 miesięcy! Tak obszernej bazy kontaktów B2B nie jest w stanie zapewnić żadna inna platforma wspierająca generowanie leadów sprzedażowych czy marketingowych w tym portalu.

    Platforma Sales Robots jest też wykorzystywana do przeprowadzenia kampanii marketingowych B2B. Szczegółowe filtry, takie jak branża, stanowisko, staż pracy, wielkość czy lokalizacja firmy, pomagają bowiem skierować kampanię marketing automation do konkretnej grupy odbiorców biznesowych, a targetowanie jest wielokrotnie trafniejsze niż chociażby w przypadku Google Ads czy Facebook Ads.

    Ponadto Sales Roboty ułatwiają podejmowanie szeroko zakrojonych działań z zakresu growth hacking czy personal branding. Wszystkie wymienione strategie mają na celu poszerzenie grupy potencjalnych kontrahentów i przybliżenie ich do decyzji zakupowej albo podjęcia współpracy.

    Najważniejsze funkcjonalności i zalety platformy Sales Robots

    Największą zaletą platformy Sales Robots jest znacząca oszczędność czasu i pieniędzy przy jednoczesnym wzroście efektywności pracy. Działając ręcznie każdego dnia przez 3-5 godzin można nawiązać w LinkedIn ok. 300-400 nowych połączeń w tydzień, podczas gdy ze wsparciem automatyzacji da się zgromadzić nawet ok. 2000 kontaktów w skali miesiąca, poświęcając na to raptem kilka minut dziennie! Zaoszczędzony w ten sposób czas można przeznaczyć na wykonywanie innych czynności, które także przyczynią się do wzrostu przychodów firmy.

    Sales Roboty wykonują za użytkownika szereg żmudnych i czasochłonnych procesów na LinkedIn, takich jak wysyłanie i akceptacja zaproszeń do nawiązania kontaktu, rozsyłanie spersonalizowanych wiadomości prywatnych, czy też agregowanie danych kontaktowych osób z sieci zawodowej. Potrafią również skierować inteligentną sekwencję wiadomości zarówno do nowych, jak i wcześniej zdobytych kontaktów. Wszystkie tego typu wiadomości są odmienione rodzajowo i przez przypadki (np. „Panie Marku, miło mi Pana poznać”), co znacząco zwiększa wiarygodność całej korespondencji i wpływa na skuteczność pozyskiwania leadów B2B.

    Nieocenionym ułatwieniem codziennej pracy jest narzędzie Smart Chat, dzięki któremu z jednego miejsca łatwo i sprawnie zarządzisz korespondencją nawet bardzo licznego zespołu. Opcja automatycznego eksportu leada pozwala natomiast za pomocą zaledwie jednego kliknięcia pobrać wszystkie dane z profilu osoby, z którą udało nam się nawiązać kontakt, a także jego firmy. Informacje te gromadzone są w formie wygodnej tabeli, do której inne Twoje narzędzia mogą mieć dostęp poprzez interfejs API. Użytkownicy platformy Sales Robots mogą dodatkowo monitorować efekty swoich działań w szczegółowych i czytelnych raportach.

    Osobom, które w gąszczu odpowiedzi nie są w stanie wyłonić tych najbardziej wartościowych, z pomocą przychodzi inteligentny folder - to właśnie do niego automatycznie trafia korespondencja z użytkownikami, którzy w odpowiedzi przesłali swój e-mail i/lub telefon. Takie kontakty określa się mianem „hot leadów” (z ang. ciepłe leady, gorące leady), a więc klientów mocno zainteresowanych kupnem naszego produktu lub usługi. Odpowiednie foldery uporządkują zatem całą korespondencję według potrzeb, zaś reguły „autoprzeczytane” oszczędzą Twoje oczy i czas przenosząc do odczytanych odpowiedzi typu: „Dziękuję, ale nie jestem zainteresowany”. Uprawnienia do zarządzania jedynie wybranym obszarem korespondencji można przydzielić konkretnym pracownikom.

    Jeśli z kolei trudno Ci ocenić, jakie kontakty masz w zasięgu swojej sieci i całego zespołu, przydatne okaże się narzędzie „Kontakty w zasięgu” czyli szczegółowa tabela wszystkich „znajomych” całego Twojego zespołu wraz z najważniejszymi danymi. Dziesiątki tysięcy kontaktów możesz wyeksportować jednym kliknięciem i wyświetlić w jednym pliku w Excelu. Na każdym etapie będziesz mieć pełną kontrolę nad kolejkami zadań oraz podgląd wykonanych operacji. Dodatkowo ulepszysz swoje działania zarządzając wykluczeniami całych firm i wskazanych osób.

    Inne udogodnienia to automatyzacja postów oraz wydarzeń. Pierwsza opcja sprawdza się idealnie w sytuacji, gdy pracownikom sprawia kłopot polecenie i udostępnienie firmowego posta - inteligentne Sales Roboty mogą wszak wykonać to zadanie za nich w zaledwie 60 sekund. Drugi wariant to doskonałe wsparcie dla organizatorów dużych wydarzeń online. Narzędzie do automatyzacji wydarzeń w ramach platformy Sales Robots pozwala, aby wszystkie konta LinkedIn w Twoim zespole zapraszały do udziału tysiące kontaktów tygodniowo. Później można łatwo wygenerować szczegółową listę zapisanych gości wraz z ich adresami e-mail.

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości platformy Sales Robots, umów się na indywidualną konsultację z dedykowanym Doradcą i ustal własną strategię generowania leadów B2B z LinkedIn!

    INDYWIDUALNA KONSULTACJA Z DORADCĄ SALES ROBOTS

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów