Leady sprzedażowe pompy ciepła

Od 9 999 zł miesięcznie

Leady pompy ciepła - czym są i jak je pozyskiwać?

Odnawialne źródła energii (OZE) zyskują na popularności dzięki licznym programom, promujących pozyskiwanie energii z natury w ramach walki z katastrofą klimatyczną, a na zjawisku naturalnie zyskują producenci oraz pośrednicy oferujący sprzedaż i montaż m.in. pomp ciepła. Przychylny trend napędza jednak pokaźną konkurencję i coraz trudniej trafić do nowych klientów w tradycyjny sposób i bez konieczności wydawania ogromnych kwot na pozyskiwanie baz kontaktów, jednak stale jest to możliwe.

Leady sprzedażowe to szanse na pozyskiwanie nowego klienta do naszego biznesu, a więc w tym wypadku klienta zainteresowanego instalacją pomp ciepła na użytek własny (lead B2C) lub firmowy (lead B2B). Wartość leadów zależy od pokładu informacji, jaki niosą - im więcej informacji, tym łatwiej zidentyfikować potrzeby i przedstawić najlepszą ofertę podczas kontaktu, co zwiększa szanse na uzyskanie konwersji, czyli sprzedaży.

Tradycyjne formy pozyskiwania leadów w branżach związanych z zieloną energią bywają skuteczne, jednak są bardzo konkurencyjne, a tym samym drogie. Dlatego warto zapoznać się z nowoczesnymi możliwościami generowania leadów, by zmniejszyć koszt pozyskania, a jednocześnie zwiększyć szanse na finalne konwersje poprzez trafianie do unikalnych odbiorców.

Standardowe metody pozyskiwania leadów sprzedażowych dla pomp ciepła

  • Kupno leadów

    Najprostszy sposób to kupno gotowych leadów, jednak wiąże się to ze znacznymi kosztami bez żadnej gwarancji uzyskania właściwych konwersji. Listy z kontaktami wystawione na sprzedaż bywają wartościowe, jednak najczęściej nie są dobrze sprecyzowane oraz unikalne - w jakimś stopniu trafiają również do naszych konkurentów.

  • Kampanie reklamowe

    Popularną metodą pozyskiwania leadów sprzedażowych dla pomp ciepła są reklamy, np. w Google Ads (wyszukiwarce) czy na Facebooku. Są to co do zasady dobre miejsca do pozyskiwania unikalnych leadów, jednak bywają bardzo drogie - koszt pozyskania pojedynczego leada przekracza często 100 zł, więc takie działanie wymaga znacznego budżetu.

  • Tradycyjne metody

    Pozyskiwanie leadów w sposób tradycyjny zakłada tworzenie ogłoszeń i wysyłanie akwizytorów, którzy przedstawiają oferty i pozyskują dane. Takie leady są często bardzo wartościowe, ponieważ pozwalają dobrze określić profil klienta i przygotować odpowiednią ofertę. Problemem jest jednak organizacja takiego przedsięwzięcia, wysokie koszty i ograniczony zasięg działania - lokalny.

Jak skutecznie generować leady pompy ciepła na LinkedIn?

LinkedIn to portal społecznościowy dla ludzi kariery i biznesu, a co za tym idzie, możemy pozyskać na nim kontakty do osób decyzyjnych w firmach oraz dotrzeć do indywidualnych klientów, którzy mogą być zainteresowani instalacjami pomp ciepła w firmach lub domach.

  • Specyfika LinkedIn

    Model biznesowy LinkedIn odbiega od tradycyjnego modelu mediów społecznościowych, nastawionych przede wszystkim na zysk z reklam. Co prawda LinkedIn również wyświetla reklamy, jednak nie w tak dużym stopniu, co inne portale, a zamiast tego oferuje szereg usług premium i funkcji portalu, pozwalających na precyzyjne działania marketingowe. Natomiast z uwagi na swoją specyfikę - brak możliwości bezpośredniej reklamy na dużą skalę, LinkedIn jest często ignorowany przez agencje, przygotowujące działania marketingowe.

  • LinkedIn to szansa na unikalne kontakty

    Unikalny model platformy, oparty o budowanie sieci kontaktów i bezpośredni kontakt, a nie nachalne reklamy, to szansa na pozyskanie unikalnych i wartościowych leadów, do których nie dociera konkurencja, opierająca się o metody tradycyjne lub reklamy w popularnych sieciach - Google/Facebook Ads.

  • Pozyskuj leady na LinkedIn z Sales Robots

    Agencja Sales Robots to jedyna w Polsce firma oferująca kompleksowe wsparcie w tworzeniu zaawansowanych i zautomatyzowanych kampanii pozyskiwania leadów na LinkedIn wraz z pełnym wsparciem merytorycznym do całego procesu.

  • Automatycznie pozyskiwanie leadów

    Ogromną zaletą LinkedIn i narzędzi Sales Robots jest możliwość niemal natychmiastowego rozpoczęcia działań, mających na celu pozyskanie nowych klientów - kampanie możemy rozpocząć zaraz po pierwszym spotkaniu, a pierwsze leady dostarczyć nawet w pierwszym tygodniu - i dostarczać je cyklicznie zgodnie z ustaleniami. Tym samym firmy mogą zająć się swoim działaniem - obsługą klientów i instalacjami pomp ciepła, a działania marketingowe zostawić w naszych rękach.

Ile może kosztować lead pomp ciepła?

Trudno wskazać bezpośrednią kwotę za pozyskanie jednego leada sprzedażowego na pompy ciepła, ponieważ kwoty wahają się w czasie - zależą od konkurencji w danym okresie. Jednak z licznych rozmów z naszymi klientami, dowiedzieliśmy się, że w popularnych kanałach promocji, jak Google czy Facebook Ads, koszt pozyskania leada wynosił ich nawet 100 zł, choć ich jakość pozostawiała wiele do życzenia. Dzieje się tak dlatego, że kanały te cechuje ogromna konkurencja, a wyświetlanie reklam działa na zasadzie licytacji miejsca reklamowego, przez co cena kliknięć reklam znacząco wzrasta, choć jakość leadów pozostaje niezmienna.

Natomiast w LinkedIn z uwagi na mniejszą konkurencję kwota zamyka się w widełkach mniejszych kilkudziesięciu zł - najczęściej 20-30 zł. Co więcej, leady pozyskane na LinkedIn cechuje wyłączność, ponieważ jest to stale bardzo niszowy kanał promocji, szczególnie w przypadku pomp ciepła czy fotowoltaiki.

Skuteczne pozyskiwanie leadów z Sales Robots

LinkedIn i współpraca z naszą agencją to nie tylko szansa na pozyskanie unikalnych leadów dla pomp ciepła, a również leadów dla fotowoltaiki w ramach tej samej kampanii - bez dodatkowych opłat. Natomiast jako agencja oferujemy również pozyskiwanie i automatyzacje procesu pozyskiwania leadów na platformie LinkedIn dla wielu innych branż - spotkaj się z nami online, wypełniając formularz niżej i dowiedz, co możemy zrobić dla twojej firmy.

Skontaktuj się z nami

AMG POLAND Sp. z o.o.
ul. Siemiradzkiego 27
31-137 Kraków
sales@salesrobots.pl
+48 505 103 092

Administratorem Twoich danych osobowych jest AMG Poland Sp. z o.o. Twoje dane przetwarzamy zgodnie z naszą polityką prywatności.

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD