Leady sprzedażowe fotowoltaika

Od 9 999 zł miesięcznie

Leady sprzedażowe fotowoltaika - jak je pozyskiwać i ile kosztują?

Na co mogą liczyć firmy w obszarze pozyskiwania leadów sprzedażowych dla fotowoltaiki?
Gdzie powinny szukać nowych klientów i jak trafiać do nich przed konkurencją?
Jak sięgnąć po więcej wartościowych leadów z całego kraju bez konieczności ponoszenia ogromnych kosztów akwizycji?

Leady sprzedażowe to inaczej szanse sprzedażowe lub potencjalni klienci. Aby lead sprzedażowy B2C (konsument) lub B2B (firma) był wartościowy dla firmy fotowoltaicznej powinien zawierać jak najwięcej przydatnych informacji, jak np.: adres, wielkość instalacji, nazwa firmy, branża, imię i nazwisko, dane kontaktowe i dodatkowe informacje ułatwiające identyfikację potrzeb.

Firmy oferujące urządzenia i instalacje fotowoltaiczne często nie miały czasu rozwinąć własnego środowiska marketingowego, a na dodatek ścigają się na rynku z ogromną konkurencją. Na szczęście chętnych na nowe instalacje nie brakuje. To wszystko sprawia, iż do zwiększania sprzedaży w firmach fotowoltaicznych potrzebne są nowocześniejsze i bardziej wyszukane metody niż dotychczas.

Pozyskiwanie leadów fotowoltaika - tradycyjne sposoby vs. LinkedIn

  • Tradycyjne sposoby

    Spora część dostawców ogłasza się lokalnie oraz wysyła w teren akwizytorów. Ta tradycyjna metoda byłaby skuteczna, gdyby nie wysoki koszt, mały zasięg geograficzny oraz oczywiście rosnąca konkurencja korzystająca z podobnych środków, co zmniejsza ich skuteczność.

  • Własny dział marketingu

    Czy firma fotowoltaiczna może zbudować własne sposoby na pozyskiwanie klientów B2B i B2C? To proces kosztowny, wymagający sporego doświadczenia, wiedzy, narzędzi i cierpliwości, a więc managerowie stoją przed trudną decyzją.

  • Gotowe leady

    Czy firma fotowoltaiczna może kupić “gotowe” leady na odpowiednich portalach? To rozwiązanie wydaje się dostępne na wyciągnięcie ręki. Trzeba jednak pamiętać, że większość z tych leadów, nawet ponad 90%, to kontakty o wątpliwej jakości, które trafiają również do konkurencji.

Ciekawą nowością na rynku pozyskiwania leadów dla fotowoltaiki jest biznesowy portal społecznościowy LinkedIn

Szczególnie popularny wśród managerów wyższego szczebla (B2B) i osób zamożnych (Premium B2C). LinkedIn staje się zatem doskonałym źródłem kontaktów do osób decyzyjnych w firmach oraz zamożnych właścicieli domków jednorodzinnych.

  • Dlaczego LinkedIn?

    LinkedIn jest również unikatowym w skali rynku portalem, który nie jest nastawiony na reklamę tak mocno jak facebook, instagram, czy inne media społecznościowe. To oraz brak sieci agencji promujących usługi reklamowe LinkedIn sprawia, iż konkurencja nie oblega tego kanału tak mocno jak innych. LinkedIn to bardzo świeże miejsce na mapie kanałów komunikacji i promocji, eksplorują go tylko pionierzy, a w branży fotowoltaicznej to zaledwie kilka największych firm w Polsce i kilkanaście lokalnych.

  • LinkedIn vs. inne platformy

    W przeciwieństwie do innych platform marketingu internetowego (facebook, google) LinkedIn daje firmom możliwość bardzo precyzyjnego wyszukiwania potencjalnych klientów i nawiązania z nimi kontaktu bez opłat za reklamy. Działania w LinkedIn można więc wdrożyć samemu bardzo szybko.

  • Zacznij z Agencją Sales Robots

    W Polsce Agencja Sales Robots jest jedyną wyspecjalizowaną w kampaniach w LinkedIn firmą, która zapewnia pełną pomoc merytoryczną jak i zaawansowany system automatyzujący, z którego korzystają największe firmy w branży.

  • Jak zacząć pozyskiwać leady w LinkedIn?

    Działania dążące do pozyskania nowych klientów dzięki LinkedIn można rozpocząć bardzo szybko i na dużą skalę oraz, na szczęście, można je w dużej części zautomatyzować. To sprawia, że firmy fotowoltaiczne mogą skupić się na tym co robią najlepiej, na instalacjach, a działania marketingowe i wspierające sprzedaż pozostaną w rękach ekspertów i nowoczesnych narzędzi.

Ile kosztuje lead fotowoltaika z różnych kanałów promocji?

Spytaliśmy kilku naszych klientów z branży jak oceniają ceny za leady sprzedażowe fotowoltaika w różnych kanałach promocji. W tej kategorii wygrał LinkedIn z ceną leada fotowoltaika w widełkach 20-30 zł za sprawą o wiele mniejszej konkurencji niż w Facebook i Google Ads, gdzie pozyskanie 1 leada często przekracza 100, a nawet 200 zł. Zaletą LinkedIn jest również wyłączność, której nie osiągamy w portalach z leadami.

renewable-energy-landscape-2021-08-26-17-53-31-utc 2.png Ile więc kosztuje lead fotowoltaika? Można powiedzieć, że od 20 do nawet 300 zł. Popularne kanały pozyskiwania leadów dla fotowoltaiki sprawiają, że konkurenci ścigają się ze sobą podnosząc stawki i windując cenę leada. Negatywnym zjawiskiem w popularnych platformach reklamowych jest również duża konkurencja zabiegająca o tego samego leada.

Część managerów, aby tego uniknąć sięga po niszowe, bardziej wyszukane rozwiązania, jak portal LinkedIn, w którym konkurencja jest minimalna, a precyzja wyszukiwania właściwych kontaktów o wiele wyższa niż w innych źródłach kontaktów.

Jak zwiększyć jakość leadów dla fotowoltaiki?

  • Pozyskiwanie leadów B2B to głównie odpowiednia komunikacja.

    Dzięki LinkedIn możemy łatwo wyselekcjonować managerów w firmach, których obiekty pozwalają na montaż dużej instalacji PV. Jeśli skontaktujemy się z nimi tylko 1 raz pozyskamy nie więcej niż kilka % zainteresowanych kontaktów na dość wczesnym etapie handlowym. Aby zwiększyć zarówno jakość leadów jak i ich liczbę z tej samej grupy docelowej, konieczne jest zbudowanie scenariusza komunikacji i te działania nazywamy lead nurturing.

  • Wsparcie i narzędzia oferowane przez Agencję Sales Robots

    sięgają w komunikację znacznie głębiej niż to robi zwykły cold mailing czy kampania banerowa. Firmy niemal w 100% automatycznie trafiają do tysięcy potencjalnych klientów B2B i Premium B2C, pogłębiają ich świadomość marki i produktu oraz ekspertów. Finalnie wygrywają z konkurencją korzystającą z prostych i popularnych metod, których skuteczność z roku na rok znacząco maleje.

Czy tylko leady fotowoltaika?

Dobra wiadomość dla firm, które decydują się na wdrożenie LinkedIn do procesu pozyskiwania leadów jest taka, że bez osobnej kampanii i dodatkowych opłat mogą równocześnie pozyskiwać leady pompy ciepła.

Spotkaj się z nami on-line.

Ładowanie...
Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD