- budowanie wiarygodności
- wspomaganie pozycjonowania w wyszukiwarce google (SEO)
Lekcja 1 demo | Kurs Generowania Leadów B2B
KURS GENEROWANIA LEADÓW
Cześć!
Zapraszam na pierwszą lekcję
w ramach kursu generowania
i ogrzewania leadów B2B.
Porównanie metod generowania leadów z LinkedIn
Poleć kurs znajomemu
Na ten adres e-mail otrzyma bezpłatne zaproszenie.
Zaczynamy!
LinkedIn - o czym doskonale wiedzą doświadczeni managerowie sprzedaży - jest źródłem pozyskiwania leadów B2B o największym potencjale. Równocześnie większość badanych specjalistów twierdzi, że portal pozwala zaoszczędzić nawet od 20% do 50% kosztu pozyskiwania leadów (CPL) w porównaniu do innych, popularnych kanałów.
LinkedIn - to dostęp do największej liczby osób decyzyjnych na świecie. To także możliwość starannego targetowania właściwych kontaktów wg różnorodnych zawodowych kryteriów.
Możliwości generowania leadów w LinkedIn jest kilka. Które z nich zapewniają najlepsze rezultaty? Przeanalizujmy zalety i wady najczęściej wykorzystywanych.
Generowanie leadów w oparciu o posty w LinkedIn
Zalety
Wady
- ogromna konkurencja
- czasochłonność i konieczność regularności
- ryzyko nieodpowiednich komentarzy
- niewielki zasięg
- brak możliwości zautomatyzowania
Generowanie leadów w oparciu o posty w LinkedIn
Strategia generowania leadów, oparta na publikowaniu postów, wymaga bardzo dużo pracy, a w większości przypadków staje się pasmem niepowodzeń. Ze względu na ogromną konkurencję, aby dać sobie szansę osiągnięcia zadowalających efektów, konieczne jest utrzymanie dużej częstotliwości i wysokiej jakości treści. Ocenia się, że dostarczanie atrakcyjnego contentu, bogatego w ilustracje, analizy i materiały wideo, to dla sprawnego specjalisty nawet 2 godziny pracy dziennie.
Mimo dość poważnych nakładów przyrost obserwujących i zasięgi rosną tak powoli, że ponad 90% marketingowców porzuca tę strategię po kilku miesiącach.
Pamiętaj również, że posty docierają zaledwie do kilku procent osób decyzyjnych na rynku, a zwiększanie sprzedaży wymaga o wiele większego zasięgu.
Generowanie leadów w oparciu o reklamę w LinkedIn
Zalety
- wysoka jakość leadów
- budowanie świadomości marki
Wady
- wysokie koszty
- skomplikowany panel i brak doświadczonych specjalistów zarządzających kampaniami
- ryzyko niskiej interakcji
- ignorowanie reklam przez użytkowników
- niewielki zasięg
Generowanie leadów w oparciu o reklamę w LinkedIn
Z reklamą w LinkedIn jest, niestety, podobnie jak z postami. Jej zasięg jest ograniczony do zaledwie kilku procent osób decyzyjnych regularnie odwiedzających portal.
LinkedIn w odróżnieniu od Meta i Google nie rozwija sieci agencji partnerskich, które mogłyby profesjonalnie pomóc w realizacji kampanii Adsowych. Na rynku brakuje więc doświadczonych specjalistów wdrażających skuteczne działania.
Generowanie leadów w oparciu o promocję wydarzeń w LinkedIn
Zalety
- wysoka jakość leadów
- precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
- budowanie wizerunku eksperckiego pracowników i marki
- wyróżniający się sposób komunikacji
- wysoka efektywność w generowaniu leadów B2B
- zwiększenie zaangażowania leadów w content promujący markę i ofertę
- możliwość zautomatyzowania
- duży zasięg
Wady
- konieczność zbudowania sieci kontaktów wokół pracowników
Generowanie leadów w oparciu o promocję wydarzeń w LinkedIn
LinkedIn pozwala każdemu użytkownikowi (pracownikowi) wysłać aż 1000 zaproszeń do udziału w wydarzeniu tygodniowo do osób z sieci kontaktów. Nawet kilkanaście procent zaproszonych zapisuje się na wydarzenie i staje się leadami. To potężne narzędzie można również zautomatyzować w systemie Sales Robots.
Efektywne generowanie leadów przez promocję wydarzeń w LinkedIn, wymaga zbudowania sieci kontaktów wokół pracowników firmy. Im więcej pracowników zaangażujemy, tym sprawniej mechanizm generowania leadów będzie funkcjonował.
Na szczęście te działania łatwo jest zorganizować i zautomatyzować bez konieczności dodawania pracownikom żmudnych obowiązków.
Strategia generowania leadów w oparciu o promocję wydarzeń w LinkedIn to efektywność o rząd wielkości większa niż publikowanie postów i reklam.
Generowanie leadów w oparciu o komunikator LinkedIn
Zalety
- bezpośredni kontakt z osobami decyzyjnymi
- personalizacja treści
- budowanie relacji w kanale organicznym
- wysoka jakość leadów
- precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
- wysoka efektywność w generowaniu leadów B2B
- możliwość zautomatyzowania
- ogromny zasięg dzięki powiadomieniom e-mail, które portal wysyła do adresata wiadomości
Wady
- konieczność zbudowania sieci kontaktów
Generowanie leadów w oparciu o komunikator LinkedIn
Komunikator LinkedIn to narzędzie o jeszcze większym potencjale generowania leadów B2B.
Możesz regularnie pisać do wszystkich osób ze swojej sieci kontaktów bez ograniczeń. Dodatkowo możesz pisać do użytkowników ze statusem „open to contact”, nawet jeśli pozostają poza Twoją siecią.
Twoje wiadomości trafią też na e-maile adresatów, dzięki temu większość osób ma okazję zapoznać się z treścią, nawet jeśli rzadko zaglądają do portalu.
Ponad 90% użytkowników portalu nie odwiedza go regularnie, za to nawet kilkanaście razy dziennie sprawdzają swoje e-maile, a dzięki temu, niemal wszystkie Twoje wiadomości mogą zostać odczytane.
Generowanie leadów w oparciu o budowanie sieci kontaktów w LinkedIn
Zalety
- precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
- możliwość zautomatyzowania
- nawiązanie bezpośredniego kontaktu z osobami decyzyjnymi
- ogromny zasięg dzięki powiadomieniom e-mail, które portal wysyła do adresata zaproszenia
Generowanie leadów w oparciu o budowanie sieci kontaktów w LinkedIn
Samo poszerzanie sieci kontaktów nie generuje leadów, jednak stanowi kluczowy element tego procesu. Użytkownik LinkedIn może wysłać zazwyczaj nawet 100 zaproszeń do nawiązania kontaktu tygodniowo.
Użycie automatyzacji w systemie Sales Robots pomoże dodatkowo wypracować lepszą reputację profilu LinkedIn użytkownika, co zwiększy tę liczbę nawet do 250 zaproszeń tygodniowo.
Dodatkowo uruchamiając funkcję “inteligentne dobieranie najlepszych kontaktów” osiągamy znacznie wyższy poziom akceptacji zaproszeń niż przy działaniach ręcznych - często od 50% do nawet 90%.
System pozwala wtedy omijać martwe konta i docierać w pierwszej kolejności do osób pozytywnie nastawionych do nowych znajomości biznesowych.
Podsumowanie lekcji 1
Podczas tej krótkiej lekcji przedstawiłem najczęściej stosowane sposoby generowania leadów B2B w portalu LinkedIn. Oczywiście część marketerów eksperymentuje i opracowuje jeszcze inne metody. Poniżej podsumowałem najważniejsze wnioski:
Bezpłatny dostęp do wszystkich lekcji kursu
Interesuje Cię BEZPŁATNY dostęp do wszystkich lekcji kursu generowania i ogrzewania leadów B2B?
Skorzystaj z puli bezpłatnych miejsc, która kończy się już wkrótce!
- porównanie funkcjonalności portalu LinkedIn pod kątem potencjału lead gen
- wybór właściwej strategii w oparciu o statystyki i dane
- pierwsze kroki - przygotowanie profili osobistych pracowników i firmowego
- precyzyjne określenie grupy docelowej
- budowanie zasięgu czyli zdobyć ponad 50% osób decyzyjnych na rynku do zasięgu firmowej komunikacji
- strategia komunikacji z generowaniem leadów
- promocja wydarzeń z generowaniem leadów
- jak zbudować mechanizm dostarczający strumień leadów z minimalnym zaangażowaniem czasowym
- organizacja i automatyzacja procesu leadowego i lejka sprzedażowego
- odpowiednie przygotowanie leadów do spotkania handlowego i wiele innych
Poleć kurs swojemu znajomemu
Na wskazany adres e-mail otrzyma zaproszenie do zapisu na kurs.
Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona!