Jacek Palęcki

Jak działają wydarzenia w LinkedIn

Data publikacji
9.04.2022
|
4 min czytania
Spis treści

    9 marca 2022 roku o godzinie 13:00 współtwórca Sales Robots poprowadził Webinar, w którym udział wzięło aż 543 uczestników. W niniejszym artykule przeprowadzamy szczegółową analizę działań promocyjnych poprzedzających Webinar z wykorzystaniem “wydarzeń” w LinkedIn i narzędzi Sales Robots. Czego potrzebujesz, aby efektywnie generować leady i pozyskać setki, a nawet tysiące wartościowych kontaktów? Możesz zacząć na LinkedIn na własną rękę, a gdy zechcesz oszczędzić czas i zwielokrotnić efekty sprawdź możliwości narzędzi Sales Robots.

    Promocja wydarzenia krok po kroku

    Zaplanowaliśmy bezpłatne wydarzenie (szkolenie w formie webinaru) z wyprzedzeniem ok. 5 tygodni. Wydarzenie zostało dodane do harmonogramu w naszej witrynie z możliwością zapisania przez prosty formularz (imię+e-mail).

    Stworzyliśmy “wydarzenie w LinkedIn” promujące nasze szkolenie zaznaczając wariant “skorzystaj z formularza rejestracyjnego LinkedIn”, aby zapisujący się uczestnicy udzielali zgody marketingowe.

    Na tym etapie najistotniejsze okazało się staranne zaplanowanie nazwy wydarzenia (max 75 znaków). Nazwa to podstawowa, najbardziej widoczna informacja pojawiająca się w zaproszeniach na wydarzenie. Zaplanowaliśmy nazwę zanim założyliśmy wydarzenie, ponieważ url wydarzenia jest tworzony w oparciu o pierwszą nazwę i późniejsza jej edycja nie zmienia urla.

    Przygotowaliśmy zdjęcie w tle dla wydarzenia, jego opis, a także link i dodaliśmy prelegenta oraz opublikowaliśmy wydarzenie.

    Następnie wyselekcjonowaliśmy kilkanaście kont LinkedIn pracowników, których zadaniem było dotarcie do ich kontaktów 1-wszego stopnia (1st degree) z zaproszeniem do udziału w webinarze. 1 konto LinkedIn otrzymuje od portalu pulę 1000 zaproszeń na wydarzenie do wykorzystania tygodniowo (od niedzieli do soboty). Z każdym tygodniem pula odnawia się, a więc w 5 tygodni każde z kont może wysłać aż 5000 zaproszeń, a przy 10 kontach liczba sięga 50 000 zaproszeń.

    Konta LinkedIn, które wzięły udział w promocji wydarzenia, wcześniej współpracowały już z Sales Robotami, a pulę ponad 5000 kontaktów osiągnęły w około 3 miesiące.

    Jak promować wydarzenie w LinkedIn ręcznie?

    Odwiedź stronę wydarzenia i zapisz się na nie. Następnie kliknij “zaproś”, a wyświetli się lista max 1000 Twoich znajomych. Obok osób, które chcesz zaprosić zaznacz checkbox, a na końcu wyślij zaproszenie do wszystkich używając przycisku “zaproś”. Rekomendujemy wysyłanie nie więcej niż ok. 300 zaproszeń dziennie. Po wysłaniu 1000 zaproszeń w jednym tygodniu kolejne zaproszenia możesz wysłać dopiero w następnym tygodniu (od niedzieli).

    Podczas zapraszania ręcznego w kolejnych tygodniach utrudnieniem będzie sposób wyświetlania listy osób proponowanych do zaproszenia: będą się tam powtarzać osoby już zaproszone, co utrudnia wysłanie zaproszeń do innych - lista ma maksymalnie 1000 pozycji nawet jeśli liczba Twoich kontaktów znacznie ją przewyższa. Rozwiązaniem tego problemu jest użycie filtrów widocznych nad listą - rekomendujemy podział per województwa, aby zwiększyć zasięg promocji.

    Powyższe działania wymagają poświęcenia uwagi i czasu i należy je realizować systematycznie. Użycie wielu kont LinkedIn, np współpracowników, zwielokrotni liczbę wysyłanych zaproszeń i finalny efekt.

    Z naszych doświadczeń wynika, że 7-11% osób akceptuje otrzymane zaproszenie, a ok. 25-30% z nich udziela zgody na przetwarzanie danych (imię, nazwisko, stanowisko, firma, e-mail) w celach komunikacji marketingowej.

    Zapraszając ok. 50 000 osób w 5 tygodni pozyskaliśmy ponad 3300 uczestników wydarzenia w LinkedIn, z czego niemal 900 osób udzieliło nam zgód marketingowych.

    Jak efektywniej promować wydarzenie w LinkedIn z wykorzystaniem narzędzi Sales Robots?

    Aby oszczędzić czas użytkowników LinkedIn i zwiększyć efektywność promowania wydarzeń, zbudowaliśmy bardzo proste w obsłudze narzędzie. Wystarczy w 30 sekund wskazać link do wydarzenia w LinkedIn i zakres dat promocji, a cała reszta zadań zrealizuje się automatycznie i znacznie wydajniej niż przy działaniach ręcznych.

    Jak działa narzędzie automatyzujące proces promowania wydarzenia?

    Po skonfigurowaniu zadania automatyzującego proces reszta dzieje się sama. W pierwszej kolejności zostaną pobrane wszystkie kontakty ze wszystkich podłączonych kont LinkedIn, a powstała lista zostanie zdeduplikowana, aby każda osoba otrzymała tylko 1 zaproszenie.

    Następnie Sales Roboty rozpoczną wysyłkę zaproszeń dzieląc ją na mniejsze, nieregularne “paczki”, aby naśladować ręczne działanie, a jednocześnie aby wykorzystać pełen potencjał promocji wydarzenia. Proces będzie kontynuowany aż do osiągnięcia zadanej daty.

    Zastosowanie narzędzia Sales Robots minimalizuje zaangażowanie uwagi i czasu pracowników do zaledwie kilku minut zamiast kilkunastu godzin, jednocześnie znacznie zwiększając efektywność promocji wydarzenia.

    Jak duże możliwości lead generation daje LinkedIn?

    Niemal wszyscy wiedzą, że zbudowanie okazałej sieci kontaktów w LinkedIn, pełnej osób decyzyjnych, jest dość proste. Wymaga niewielkiej wiedzy i systematycznych działań. Pracownicy wyższego szczebla chętnie akceptują zaproszenia (30-40% przy działaniach ręcznych), a pula ok. 200 zaproszeń udostępniania przez Portal każdemu użytkownikowi co tydzień, pozwala poznawać 300-400 nowych kontaktów w skali miesiąca. Taka liczba robi wrażenie i jest nie do osiągnięcia innymi kanałami.

    Ale czy można pozyskiwać kontakty jeszcze efektywniej, a jednocześnie oszczędzić sporo czasu?

    Portal LinkedIn to ogromny potencjał dla komunikacji w sektorze B2B i usług oraz produktów Premium. Jednocześnie funkcjonalność portalu nie ułatwia wielu procesów, jak np. wysyłka wielu zaproszeń do nawiązania kontaktu oraz do udziału w wydarzeniu czy wysyłania serii wiadomości.

    Przez ponad 3 lata wspólnej realizacji kampanii komunikacyjnych z naszymi klientami stworzyliśmy rozbudowane narzędzia, znacząco usprawniające pracę z LinkedIn: zwielokratniające efekty i oszczędzające sporo czasu.

    Do niedawna narzędzia Sales Robots wspierały procesy kampanii komunikacyjnych opartych o inteligentną automatyzację wiadomości w komunikatorze LinkedIn. Równocześnie, aby móc prowadzić kampanie komunikacyjne z wykorzystaniem wiadomości konieczne było zbudowanie narzędzia wysyłającego zaproszenia do nawiązania kontaktu z właściwymi osobami. Ulepszyliśmy to co oferuje LinkedIn i oddaliśmy naszym użytkownikom funkcjonalność “inteligentnych zaproszeń”, zwiększając poziom akceptacji do nawet 90%, czyli potrajając liczbę pozyskiwanych kontaktów decyzyjnych tygodniowo. System gromadzi miliony danych, co pozwoliło zbudować kolejne narzędzie wysyłające już nie tylko 200, ale nawet ponad 500 zaproszeń do nawiązania kontaktu tygodniowo. W efekcie Sales Robot podłączony do konta użytkownika LinkedIn pozwala mu zwiększyć efektywność do 700% i zaoszczędzić nawet kilka godzin pracy dziennie.

    Nowością wprowadzoną dla użytkowników w marcu 2022 roku jest automatyzacja promocji wydarzeń, dzięki której liczba pozyskiwanych kontaktów ze zgodami marketingowymi (leadów) podwoiła się, a finalny koszt per lead to zaledwie ok 3 zł - nie do osiągnięcia tradycyjnymi kanałami, np.: Google i Facebook Ads, cold calling, cold mailing czy innymi

    O ile więcej leadów można pozyskiwać używając “wydarzeń” w LinkedIn?

    Wydarzenia w LinkedIn to nowość i nadal brakuje im wielu funkcjonalności znanych chociażby z Facebooka. Być może dlatego wielu marketerów ich nie docenia i tylko garstka z nich zdecydowała się wykorzystać je do działań komunikacyjnych. Jest to więc okazja, bo metoda, chociaż skuteczna, jest jeszcze mało popularna, a co za tym idzie niewielu konkurentów z niej korzysta. Jeszcze.

    Wartościową funkcjonalnością jest opcja dodania formularza rejestracji zaznaczeniem zgód marketingowych. Zgoda jest nieobowiązkowa, ale mimo to udziela jej ok 25-30% osób zapisujących się na wydarzenie.

    Administrator wydarzenia może łatwo i w każdej chwili pobrać plik CSV (excel, numbers) z pełną i szczegółową listą uczestników wraz z e-mailami i wskazaniem zgód.

    Rekomendujemy, aby wydarzenie założyć z pozycji strony firmowej w LinkedIn. Indywidualne konto też ma taką możliwość, jednak funkcjonalność jest wtedy uboższa. Podczas tworzenia wydarzenia zalecamy włączenie opcji “skorzystaj z formularza rejestracyjnego LinkedIn”. Użytkownik LinkedIn zapisując się na wydarzenie zobaczy automatycznie wypełniony formularz i jedyną akcją do wykonania będzie dla niego opcjonalne zaznaczenie checkboxa ze zgodami i kliknięcie buttona “wyślij” - jak na poniższej ilustracji:

    wydarzenia-na-linkedin.png

    Automatyzacja promocji wydarzeń z Sales Robots

    Uruchomienie narzędzia Sales Robots, automatyzującego promocję wydarzeń, jest bardzo łatwe i zajmie Ci mniej niż 1 minutę. Wystarczy przygotować link do wydarzenia i przejść do panelu. Cały proces zamyka się w prostym formularzu:

    automatyzacja-wydarzen-salesrobots.png

    System zapobiega dublowaniu zaproszeń do tego samego adresata i randomowo rozkłada działania w czasie.

    Wydarzenia w LinkedIn dostarczają ogromny potencjał komunikacyjny dla marketingu, sprzedaży, rekrutacji, pozyskiwania sponsorów i inwestorów oraz innych działań komunikacyjnych w LinkedIn. Z kolei narzędzie Sales Robots pozwala oszczędzić wiele godzin pracy i zmaksymalizować efektywność tych działań, a w połączeniu z automatyczną, inteligentną wysyłką zaproszeń i spersonalizowanych wiadomości tworzy solidną podstawę do efektywnego pozyskiwania wartościowych leadów.

    Warto więc zastanowić się nad interesującym wydarzeniem, które mogłoby przyciągnąć klientów. Nie musi być ono stricte o sprzedawanych produktach czy usługach, wystarczy że będzie zawierać się w tematyce. Na przykład firma sprzedająca materace może zorganizować webinar na temat zdrowego snu i tylko po części “przemycić” w nim informacje na temat materacy. Możliwości są naprawdę ogromne.

    Aby dowiedzieć się więcej na temat wydarzeń, zachęcamy do obejrzenia nagrania z wyżej wspomnianego webinaru, Podczas którego szczegółowo omawiamy tę oraz pozostałe przydatne funkcjonalności LinkedIn - Nagranie z Webinaru

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów