Marketing B2B nastawiony na generowanie leadów sprzedażowych to bez wątpienia jedna z coraz częściej wybieranych opcji, jeśli celem firmy jest podniesienie skuteczności sprzedaży oraz działań w sieci. Działania wielokanałowe powinny zatem stanowić priorytet dla każdego właściciela firmy – zarówno jednoosobowej, jak i dużego przedsiębiorstwa.
Marketing B2B na LinkedIn – które branże korzystają najczęściej?
Na Marketing B2B na LinkedIn przeważnie decydują się firmy oferujące usługi IT, ale również klienci korporacyjni, którym zależy na uzyskaniu jak najlepszych efektów swoich działań. Potencjał popularnej platformy społecznościowej chętnie wykorzystują w codziennej pracy również przedstawiciele sektora medycznego, przemysłu budowlanego, handlu hurtowego i detalicznego, branży edukacyjnej, a także finansowej czy motoryzacyjnej. Pracownicy tych firm skutecznie rozwijają na LinkedIn sieć kontaktów zawodowych, a dodatkowo wzmacniają personal branding. Działanie te przekładają się koniec końców na nowe współprace, patnerstwa, kontrakty i umowy biznesowe.
Marketing na LinkedIn a sprzedaż B2B – jak pozyskać leady sprzedażowe w social mediach?
Na czym polega w praktyce pozyskiwanie klientów B2B w sieci? Głównym celem takiego działania jest oczywiście zwiększenie sprzedaży oraz zasięgu działalności danej firmy. Komunikacja B2B nie należy jednak do najłatwiejszych, o czym wiadomo nie od dziś. Należy zatem pamiętać, aby optymalnie dostosować typ komunikacji do klienta B2B, bo tylko wtedy aktywności podjęte w social mediach pozwolą zrealizować zamierzone cele biznesowe.
Ponadto warto też zadbać o wizualną atrakcyjność przekazu, wzbogacając wysyłane treści o interesujące infografiki, prezentacje czy krótkie materiały video. W ten sposób zwiększamy swoją szansę na dotarcie do szerszego grona odbiorców, którzy mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami.
Ręczne publikowanie postów, rozsyłanie setek zaproszeń dziennie czy personalizacja wiadomości in-mail na portalach takich jak LinkedIn wymaga jednak wielu godzin pracy, dlatego warto rozważyć skorzystanie z narzędzi marketing automation, które znacząco ułatwiają i przyspieszają wspomniane działania.
Narzędzia wspierające marketing B2B na LinkedIn
Większość firm B2B generuje leady sprzedażowe na LinkedIn, jednak albo nie ma możliwości, aby obsłużyć wszystkich potencjalnych klientów, albo po prostu nie potrafi nimi odpowiednio zarządzać. W takiej sytuacji idealnym rozwiązaniem są narzędzia marketing automation, dzieki którym wiele procesów można przyspieszyć i zoptymalizować.
Spośród dostępnych na rynku narzędzi usprawniających działania na LinkedIn firmy przeważnie decydują się na LinkedIn Recruiter, LinkedIn Sales Navigator oraz Sales Robots. Pierwsze z nich jest dedykowane głównie przedstawicielom branży HR, natomiast dwa pozostałe świetnie sprawdzają się w różnych sektorach działalności przemysłowej i usługowej. Sales Navigator, czyli pakiet premium LinkedIn, pozwala za sprawą zaawansowanych filtrów na efektywne wyszukiwanie kontaktów biznesowych, zaś Sales Robot jeszcze precyzyjniej dociera do większej liczby osób zainteresowanych ofertą danej firmy. Dzięki temu pracownicy stacjonarni mogą oszczędzić czas, który dotychczas poświęcali na czynności wykonywane tradycyjnymi metodami.
Warto zatem zgłębić tematy marketing automation oraz lead generation nieco bliżej, aby lepiej zrozumieć, że marketing B2B na LinkedIn oraz wszystko to, co z nim bezpośrednio związane, stanowi podstawę rozwoju niemal wszystkich nowoczesnych firm. Z każdym kolejnym rokiem pojawiają się nowe technologie i nowe zastosowania, które wspierają procesy sprzedażowe. Linkedin to doskonałe miejsce, w którym wszystkie opisane w tym artykule działania można z powodzeniem praktykować na najwyższym poziomie!
Więcej informacji na temat możliwości Sales Robotów można znaleźć na stronie salesrobots.pl.