Anna Morawska

LinkedIn vs Google Ads (AdWords)

Data publikacji
2022-4-12
|
6 min czytania
Spis treści

    Google Ads (AdWords) to popularny system reklamowy, z którego korzystało i do dziś korzysta setki tysięcy firm, jednak w pełni satysfakcjonujące efekty osiągają już tylko nieliczne. Czy warto zatem inwestować w popularne Adsy, skoro coraz rzadziej udaje się w ten sposób generować leady sprzedażowe B2B? W tym artykule bierzemy pod lupę kampanie reklamowe Google Ads i szczegółowo porównujemy z portalem LinkedIn, w którym social selling, marketing B2B i sprzedaż B2B rozwijają się w imponującym tempie.

    Google Ads (AdWords) – co to jest i jak działa kampania reklamowa Google?

    Google Ads to funkcjonujący od 2000 roku system płatnych reklam Google, z którego do dziś korzystają miliony małych, średnich i dużych firm. Do 24 lipca 2018 roku nosił on nazwę Google AdWords, kiedy to nastąpił oficjalny rebranding mający na celu między innymi uproszczenie i ujednolicenie sposobu rozliczeń kampanii reklamowych (zwłaszcza tych w modelu PPC / CPC). Dodano także mechanizmy sztucznej inteligencji Google AI, które miały wspomagać użytkowników w optymalnym rozdysponowywaniu budżetu reklamowego. Z perspektywy czasu wiadomo jednak, że obowiązujący obecnie system daleki jest od optymalnego, o czym szerzej piszemy w dalszej części naszego artykułu.

    Możliwości, jakie daje system reklamowy Google Ads to przede wszystkim wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki świata oraz zamieszczanie płatnych reklam w różnych formatach oraz kanałach. Najpopularniejsze z nich to reklamy tekstowe, reklamy produktowe (tzw. reklamy PLA), reklamy na YouTube, reklamy na Gmailu, a także reklamy w aplikacjach mobilnych.

    Jak działa standardowa kampania reklamowa Google? Na początku należy założyć konto w systemie Google Ads, następnie wybrać produkty i/lub usługi, które będą reklamowane, po czym system zasugeruje słowa kluczowe oraz pomoże określić cel kampanii, uwzględniając kryteria geograficzne, demograficzne, czy wiekowe. Kiedy wszystkie parametry zostaną już zdefiniowane, pozostaje jeszcze ustalić wysokość budżetu reklamowego oraz wybrać sposób rozliczenia:

    • CPC / PPC (koszt za kliknięcie)
    • CPV (koszt za obejrzaną reklamę)
    • CTR (koszt określany na podstawie współczynnika klikalności)
    • CPA (koszt za wykonanie określonego działania przez użytkownika)
    • CPM / CPT (koszt za 1000 wyświetleń)
    • CPL (koszt za dostarczenie leada)
    • CPO (koszt za zamówienie złożone przez użytkownika)
    • CPE (koszt za określone zaangażowanie ze strony użytkownika)
    • CPS (koszt za sprzedaż produktu / usługi)
    • Flat fee (koszt ponoszony z góry za ustalony czas wyświetlania reklamy).

    Aktywną reklamę Google Ads widzą w wynikach wyszukiwania (najczęściej w górnej i dolnej sekcji) internauci, którzy wpisali w wyszukiwarkę Google odpowiednie słowo kluczowe, a także użytkownicy, którzy przeglądają tematyczne strony internetowe oraz spełniają kryteria grupy docelowej określonej w kampanii. Jej parametry można monitorować i na bieżąco zmieniać z poziomu konta Google Ads oraz platformy Google Ad Manager (rozwiązanie do monitorowania wielu kampanii reklamowych dedykowane dla większych biznesów - przyp. red.). Jednak to, w jaki sposób działa algorytm Google, agregujący i przetwarzający gigantyczne ilości danych wykorzystywanych m.in. pod targetowanie reklam, wciąż pozostaje ściśle skrywaną tajemnicą.

    Ile kosztuje Google Ads (cena AdWords)

    Proces konfiguracji i uruchomienia kampanii reklamowej Google Ads można przeprowadzić samodzielnie albo zlecić wyspecjalizowanej agencji. W pierwszym wariancie, aby uzyskać satysfakcjonujące wyniki (np. większą sprzedaż online), trzeba dysponować obszerną wiedzą dotyczącą obsługi rozbudowanego i dość skomplikowanego panelu Google Ads albo jeszcze bardziej zaawansowanej platformy Google Ad Manager. W efekcie wiele firm, które decydują się na kampanie reklamowe w internecie bez wsparcia specjalisty, zauważa że efekty działań podejmowanych na własną rękę są wysoce niewspółmierne do poniesionych kosztów. A rzeczywiście mogą one przyprawić o zawrót głowy niejednego dyrektora finansowego czy managera marketingu B2B.

    Najlepiej obrazują to konkretne przykłady zaprezentowane w badaniu przeprowadzonym przez agencję interaktywną Adequate we współpracy z SEMSTORM. Frazy kluczowe o bardzo wysokiej konkurencyjności oraz znaczącej miesięcznej liczbie wyszukiwań wyceniane są aktualnie od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w rozliczeniu CPC – jeśli oczywiście chcemy, aby nasza reklama Google Ads wyświetlała się na najwyższej pozycji (np. pozycjonowanie Google: 754 zł, kupowanie akcji online: 518 zł, migracja do chmury: 170 zł, handel walutami online: 87 zł, programowanie na zamówienie: 53 zł). Zwiększa się również liczba przypadków, gdy CPC osiąga nawet pułap czterocyfrowy w polskiej walucie (np. narzędzie propozycji słów kluczowych: 3772 zł, reklama firmy w internecie: 1231 zł). Tak wyśrubowane sumy za zaledwie jedno kliknięcie reklamy Google Ads – które notabene wcale nie musi przełożyć się na decyzję zakupową użytkownika – to przede wszystkim efekt regularnego podbijania stawek przez agencje SEO / SEM oraz zaporowych sum wykładanych na reklamę w internecie przez liderów znajdujących się na najbardziej eksponowanych pozycjach w wyszukiwarce. Autorzy wspomnianego badania wskazują, że największa rywalizacja w tym zakresie panuje w branży finansowej, usługowej oraz marketingowej.

    Jeśli natomiast zdecydujemy się zlecić kampanie reklamowe Google Ads podmiotowi zewnętrznemu, takiemu jak agencja SEO / SEM, agencja marketingowa, czy agencja interaktywna 360 stopni, musimy liczyć się z dodatkowym kosztem w postaci opłaty za obsługę kampanii. Czołowe agencje w Polsce rekomendują, aby początkowo na reklamy w internecie przeznaczyć budżet na poziomie minimum 3000 złotych, aczkolwiek nie są w stanie zagwarantować osiągnięcia zakładanego celu. Do podanej kwoty należy oczywiście doliczyć jeszcze wspomnianą prowizję rzędu ok. 15-30%. >„Środowisko internetowe stale się zmienia, nie ma więc gwarancji, że kampania, która dobrze sprzedaje w tym miesiącu, nadal będzie miała świetne wyniki w następnym” - czytamy na stronie MaxROY.agency. >„Powiem więcej: jeżeli jakaś agencja twierdzi, że może Wam zagwarantować wyniki kampanii Google Ads, to zastanowiłabym się nad tym, czy w ogóle z taką agencją rozmawiać” - dodaje w rozmowie z nami specjalistka jednej z największych agencji marketingowych w Polsce.

    Kampania reklamowa Google Ads – czy taka reklama online to dobre rozwiązanie dla firm z sektora B2B (opinie, zalety i wady)

    Galopujące stawki Google Ads i brak gwarantowanych wyników to nie jedyne mankamenty tego rodzaju reklamy online z punktu widzenia przedstawicieli sektora B2B. Specjaliści marketingu internetowego zauważają, że internauci coraz lepiej rozpoznają linki sponsorowane i w związku z tym mniej chętnie je klikają. Ponadto konfiguracja kampanii wymaga dużego nakładu czasu oraz posiadania wiedzy, która nie jest powszechnie dostępna. Warto więc mieć na uwadze, iż nieumiejętne uruchomienie kampanii reklamowej Google Ads może przynieść efekty dokładnie odwrotne od zamierzonych, a dodatkowo spowodować niemałe straty finansowe. >„Przez te błędy najczęściej jest przepalany budżet reklamowy albo są podejmowane niewłaściwe decyzje optymalizacyjne, a w efekcie tracisz klientów i potencjalny zarobek” - przestrzega Patryk Janusz, właściciel firmy Artyści Reklamy, w jednym ze swoich filmów na YouTube.

    Istnieją także ograniczenia techniczne, spośród których najbardziej uciążliwym jest niewielki limit znaków. Nagłówek reklamy tekstowej Google Ads nie może bowiem przekraczać 30 znaków, zaś maksymalna długość treści przekazu reklamowego to zaledwie 90 znaków. Limity dotyczą także reklam graficznych, które mają ściśle określone wymiary, formaty i wielkości pliku. W tak skondensowanej formie bardzo trudno zaprezentować wszystkie atuty usługi czy produktu.

    Które firmy z sektora B2B mogą zatem liczyć na wymierne efekty reklam Google Ads? Przede wszystkim liderzy swoich branż, którzy dysponują wysokimi i elastycznymi budżetami reklamowymi, biznesy e-commerce, a także niektóre start-upy oraz lokalne przedsiębiorstwa działające na mniejszą skalę. W ich przypadku wskaźnik ROAS (ang. Return On Ad Spend), czyli zwrot nakładów poniesionych na reklamę online bywa zadowalający, aczkolwiek wpływ na to ma też wiele innych czynników, m.in. atrakcyjność produktu / usługi oraz rosnąca świadomość danej marki wśród internautów z określonej grupy docelowej.

    „Prowadzenie kampanii w Google AdWords dla B2B zazwyczaj wymaga większego nakładu pracy niż typowe kampanie skierowane do masowego konsumenta. Koszty kliknięcia słów kluczowych będą często dość wysokie (wszak jeden klient może oznaczać dziesiątki czy nawet setki tysięcy złotych zysku, a bywa że i miliony). […] Dlatego kampanię AdWords należy prowadzić w oparciu o starannie wyselekcjonowane słowa kluczowe, licząc się z tym, że w niektórych przypadkach liczba zapytań będzie bardzo niewielka” - pisze w swoim artykule poradnikowym Witold Wrodarczyk, CEO Adequate Interactive Boutique.

    Największe atuty Google Ads, a więc możliwość ustalenia dowolnego budżetu reklamowego, wprowadzenia zmian parametrów kampanii w trakcie jej trwania, czy wreszcie dostęp do narzędzi analitycznych zbierających precyzyjne dane o zachowaniach potencjalnych klientów, co ułatwia późniejsze działania remarketingowe, zaczęły jednak słabnąć w zderzeniu z twardą, rynkową rzeczywistością (przywoływane już w artykule „licytacje stawek” - dod. red.). Dlatego właśnie wiele firm szuka teraz swojej szansy w innych nowoczesnych kanałach wspierających marketing i sprzedaż B2B.

    LinkedIn – co to za portal i dla kogo jest przeznaczony?

    Efektywniejszą i przede wszystkim znacznie tańszą alternatywą dla Google Ads stał się w ostatnich latach LinkedIn - portal dla profesjonalistów reprezentujących różne branże. Konto w tym serwisie posiada już około 810 mln użytkowników z ponad 200 krajów świata, co oznacza, że w ciągu minionego roku nastąpił imponujący wzrost o 88 mln (+12,2%). W Polsce także widać wyraźny trend wzrostowy - z 4,2 mln do 4,7 mln użytkowników (+11,9%). Według badań przeprowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego, w tym gronie znajduje się aż 97% polskich liderów biznesu, czyli potencjalnych kontrahentów Twojej firmy!

    LinkedIn-vs-google-ads.png

    W portalu LinkedIn można szybko i łatwo nawiązać kontakt z osobami decyzyjnymi z każdego sektora gospodarki. Najwięcej rodzimych użytkowników tej platformy reprezentuje branżę technologiczną (głównie oprogramowanie i usługi IT), produkcyjną (w tym m.in. motoryzacja, inżynieria i automatyka przemysłowa, chemia, produkcja żywności, energia odnawialna, produkcja tworzyw sztucznych, tekstylia) oraz segment usług korporacyjnych (m.in. consulting, księgowość, szkolenia specjalistyczne, HR, kadry i rekrutacja, outsourcing).

    Obserwując tendencje napływające do Europy Środkowo-Wschodniej ze Stanów Zjednoczonych czy krajów Zachodu, gdzie penetracja rynku przez LinkedIn jest bardzo wysoka, należy oczekiwać jeszcze szybszego rozwoju tego portalu w regionie CEE. Prawdopodobnie już niebawem social selling, marketing B2B i sprzedaż B2B zagoszczą na stałe na LinkedIn, który mocno sprzyja prowadzeniu tego typu działań.

    LinkedIn – dlaczego warto prowadzić kampanie reklamowe, marketing B2B oraz sprzedaż B2B na tym portalu?

    Nieocenioną przewagą LinkedIna nad pozostałymi platformami wspierającymi marketing B2B i sprzedaż B2B oraz umożliwiającymi reklamę w internecie jest przyjazna atmosfera zachęcająca do współpracy biznesowej. Użytkownicy portalu bardzo chętnie przyjmują zaproszenia do nawiązania kontaktu – nawet od osób, których wcześniej nie udało im się poznać osobiście. Pozwala to w kilka chwil dotrzeć do potencjalnych klientów i w ten sposób maksymalnie skrócić lejek sprzedażowy. Efekty podjętych działań są więc błyskawiczne i wyraźnie widoczne, ponieważ od razu po akceptacji zaproszenia otrzymujemy możliwość wysłania indywidualnej wiadomości z prezentacją oferty.

    Dodatkowo społeczność LinkedIn w pełni akceptuje różne formy reklamy produktów czy usług - zamieszczane jako zwykłe posty, wiadomości mailowe, dłuższe publikacje będące idealnym miejscem na tzw. content produktowy, czy spersonalizowane reklamy premium LinkedIn Ads. Każdy z wymienionych sposobów prezentacji treści na LinkedIn jest bowiem przyjemny w odbiorze dla użytkownika i nie wygląda jak standardowa reklama online z nachalnym hasłem sprzedażowym.

    Nie bez znaczenia jest również fakt, iż działania marketingowe, jak i działania reklamowe na LinkedIn trafiają do bardzo świadomego grona osób nastawionych przede wszystkim na kooperację biznesową. Dzięki temu znacząco zwiększa się szansa na sprzedaż - tym bardziej, gdy spersonalizowana oferta wysyłana jest za pomocą komunikatora wbudowanego w portal bezpośrednio do kompetentnego pracownika, który jest w stanie podjąć szybką decyzję o finalizacji transakcji.

    Google Ads (AdWords) vs LinkedIn – porównanie

    Największa różnica w zestawieniu Google Ads (AdWords) vs LinkedIn to cena - za działania marketingowe, reklamowe czy sprzedażowe na tym portalu nie musimy płacić. Wystarczy wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje wewnętrzny komunikator, darmowa wyszukiwarka oraz szereg funkcjonalności na stronie głównej (posty, zdjęcia, materiały video, wydarzenia czy grupy dyskusyjne). LinkedIn to obecnie jedyny serwis społecznościowy, w którym tak obszerna baza kontaktów B2B jest dostępna dla każdego użytkownika zupełnie bezpłatnie. Przy pomocy dodatkowych narzędzi można również agregować pozyskane w portalu informacje o swoich kontaktach (m.in. imię i nazwisko, stanowisko pracy, nazwa firmy, wielkość firmy, adres e-mail, numer telefonu) w formie przejrzystej tabeli lub wyeksportować dane do pliku CSV.

    Kolejna przewaga LinkedIna dotyczy konkurencyjności. Podczas gdy Google Ads (AdWords) przypomina obecnie wielki dom aukcyjny, LinkedIn nadal pozostaje platformą, której pełen potencjał biznesowy wciąż nie został jeszcze wykorzystany. Wprawdzie coraz więcej firm korzysta z LinkedIna, lecz niewiele z nich potrafi przełożyć działania z tego portalu na wymierne efekty biznesowe - specjaliści Sales Robots szacują, że udaje się to zaledwie ok. 10% polskich przedsiębiorstw. Jest to więc idealny moment, aby zyskać znaczącą przewagę konkurencyjną i wyprzedzić inne firmy z Twojej branży, które nie wykorzystują jeszcze tego świetnego kanału komunikacji z klientami.

    LinkedIn to również trafniejsze targetowanie B2B niż w przypadku Google Ads. Potentat z Mountain View dopiero w 2021 roku wprowadził nowe kryteria doboru grupy docelowej, takie jak branża oraz wielkość firmy, podczas gdy w LinkedIn informacje te od dawna są powszechnie dostępne. Użytkownicy portalu chętnie informują swoją sieć kontaktów zawodowych o aktualnym miejscu pracy oraz piastowanym stanowisku. Darmowa wyszukiwarka LinkedIn posiada zresztą znacznie więcej filtrów, dzięki którym można precyzyjnie trafić do potencjalnych klientów (m.in. lokalizacja, poprzednia lub obecna firma, branża, czy też kategoria usług).

    Dla wielu przedsiębiorstw z sektora B2B ważnym argumentem przemawiającym na korzyść LinkedIna jest także wysoka stabilność tego kanału. W przeciwieństwie do Google Ads nie trzeba obawiać się aktualizacji zasad umieszczania reklam czy nagłych zmian algorytmu.

    Szczegółowe porównanie Google Ads (AdWords) z LinkedIn prezentuje poniższa tabela:

    GOOGLE ADS LINKEDIN
    Koszty Minimalny budżet Google Ads rekomendowany przez czołowe agencje marketingowe na początkowy okres prowadzenia kampanii reklamowej to ok. 3-5 tys. zł (wliczając prowizję dla agencji). Całościowy budżet na kampanie reklamowe Google Ads może jednak wynieść od kilkunastu do nawet kilkuset tysięcy. W przypadku samodzielnych działań koszty są niższe, jednak niewielki budżet reklamowy rzadko umożliwia skuteczne konkurowanie o popularne słowa kluczowe, zwłaszcza gdy reklamodawca nie posiada zaawansowanej wiedzy dotyczącej konfiguracji i obsługi kampanii Google Ads. Założenie konta jest całkowicie darmowe - wraz z możliwością bezpłatnego wyszukiwania profili osób decyzyjnych i nawiązywania z nimi kontaktu.
    Czas wdrożenia Od jednego do nawet kilku dni - wiele zależy od czasu trwania procesu weryfikacji reklamy przez Google (przeważnie zajmuje to około jednego dnia roboczego, ale czasem może potrwać nieco dłużej, jeśli reklama wymaga bardziej złożonej weryfikacji). Założenie konta w portalu zajmuje raptem kilka minut.
    Zgodność z RODO Całkowita - najważniejsze zasady określają regulaminy Google. Każdy użytkownik portalu LinkedIn przy zakładaniu konta akceptuje regulamin, który pozwala na swobodne korespondowanie ze wszystkimi użytkownikami.
    Nakład pracy Średni, jeśli posiadamy ugruntowaną wiedzę na temat konfiguracji kampanii Google Ads. Alternatywną opcją, która znacząco ogranicza nakład pracy, ale jednocześnie wiąże się z dodatkowymi kosztami, jest skorzystanie z usług zewnętrznej firmy zajmującej się profesjonalnym zarządzaniem kampaniami Google Ads. Nawiązywanie trwałych kontaktów na LinkedIn zajmuje ręcznie sporo czasu ze względu na duży potencjał portalu. Istnieją jednak narzędzia, które pozwalają oszczędzić nawet 99% czasu poświęcanego na działania ręczne.
    Baza kontaktów Osoby, które kliknęły w reklamę Google Ads i wykonały pożądaną przez nas akcję. Baza kontaktów to wszyscy użytkownicy LinkedIn, czyli niemal całe grono osób decyzyjnych z wielu krajów świata.
    Trafność targetowania B2B Średnia - w panelu Google Ads możemy wprawdzie określić niektóre kryteria doboru grupy docelowej dla sektora B2B, takie jak branża czy wielkość firmy, jednak nie są one zbyt precyzyjne, a trafność targetowania jest uzależniona od optymalnej konfiguracji całej kampanii, co wymaga specjalistycznej wiedzy. Stuprocentowa, ponieważ każdy użytkownik LinkedIn chwali się swoim stanowiskiem pracy oraz branżą, w której działa, o czym można przekonać się wykorzystując bezpłatną wyszukiwarkę. Dodatkowo dzięki zaawansowanej wyszukiwarce LinkedIn Sales Navigator otrzymujemy do dyspozycji jeszcze więcej filtrów i dzięki temu zwiększamy precyzyjność targetowania.
    Konkurencja Ogromna. Miliony firm z całego świata korzysta z takiej formy promocji swoich produktów i usług. Stosunkowo niewielka. LinkedIn jest portalem, który bardzo dynamicznie się rozwija, ale wciąż niewiele firm wykorzystuje go do działań biznesowych, dlatego łatwo zostać zauważonym.
    Dotarcie do klienta Zadowalające - pod warunkiem, że nasza reklama wyświetla się w dobrze eksponowanym miejscu (co jest w dużej mierze uzależnione od środków przeznaczonych na kampanię Google Ads). Wszystkie kontakty, do których udało się dotrzeć, pozostają w naszej sieci kontaktów i mamy do nich dostęp w każdej chwili.
    Stabilność Niewielka - wykupiona reklama Google Ads wyświetla się we wskazanym miejscu przez określony czas, aczkolwiek nawet w przypadku dobrze skonfigurowanych kampanii płatnych nie można być całkowicie pewnym jej rezultatów, jeśli w tym samym okresie konkurencja wyłoży większe środki na własną kampanię skierowaną do zbliżonej grupy docelowej Dość duża - LinkedIn nie podlega sezonowości ani zewnętrznym uwarunkowaniom.
    Dostępność Powszechna - każdy, kto posiada minimalną kwotę niezbędną do uruchomienia kampanii, może korzystać z tego kanału. Dla każdego - założenie konta na LinkedIn jest całkowicie darmowe.
    Kompetencje Jeśli chcemy osiągnąć zamierzone efekty, ale nie posiadamy ugruntowanej wiedzy na temat konfiguracji i zarządzania kampaniami Google Ads, nieuniknione będzie skorzystanie z płatnych usług firm zajmujących się kampaniami reklamowymi w internecie. Nie trzeba posiadać fachowej wiedzy, aby rozpocząć działania biznesowe na portalu LinkedIn, natomiast w celu efektywniejszego rozbudowywania sieci kontaktów oraz rozwoju kompetencji zawodowych warto skorzystać z ogólnodostępnych poradników i materiałów instruktażowych.
    Reakcje odbiorców Zróżnicowane - bardziej świadomi użytkownicy zaczynają pomijać wyniki wyszukiwania oznaczone jako reklama albo link sponsorowany. Pozytywne - menedżerowie średniego i wyższego szczebla chętnie nawiązują relacje i cenią sobie bezpośredni sposób kontaktu.
    Inne Okresowe aktualizacje zasad umieszczania reklam oraz zmiany działania algorytmu Google. W LinkedIn nie występują żadne dodatkowe ograniczenia ani blokowanie kont użytkowników.

    Google Ads (AdWords) vs LinkedIn – podsumowanie

    Google Ads jako jeden z najczęściej wykorzystywanych systemów reklamowych stał się wysoce konkurencyjnym środowiskiem, w którym wiele małych i średnich przedsiębiorstw przegrywa po prostu rywalizację finansową o najbardziej eksponowane miejsca w wyszukiwarce Google. Podbijanie przez liderów stawek za najbardziej wartościowe słowa kluczowe i niestabilne wskaźniki ROAS spowodowały, że kampanie AdWords oraz linki sponsorowane przestały być w wielu branżach główną metodą na pozyskiwanie klientów i generowanie leadów B2B w internecie.

    Najważniejsze procesy biznesowe, takie jak marketing B2B i sprzedaż B2B, firmy coraz chętniej przenoszą zatem na darmowe portale społecznościowe, spośród których pierwszym wyborem dla sektora B2B stał się LinkedIn. Z tego zyskującego na popularności portalu korzysta aż 97% polskich menedżerów średniego i wyższego szczebla, podczas gdy Facebooka do działań zawodowych wykorzystuje już tylko 21% z nich, serwis Goldenline 18%, zaś Twittera zaledwie 8%.

    Dlaczego to właśnie LinkedIn jest obecnie najlepszą alternatywą dla kampanii Google Ads? Odpowiedź wydaje się oczywista - reklama na LinkedIn nie musi przecież generować żadnych kosztów, podobnie jak umiejętne działania z zakresu social selling, marketing automation czy growth hacking. Ponadto użytkownicy tego portalu mają jeszcze więcej możliwości dokładnej selekcji odbiorców, z których większość to osoby decyzyjne, a przy tym nie muszą martwić się o nadmierną konkurencję. Działania biznesowe w LinkedIn warto rozpocząć już dziś, a pierwsze efekty będą widoczne nawet tego samego dnia!

    W następnym artykule rozważymy, czy portal LinkedIn może skutecznie zastąpić cold mailing. Po solidną dawkę eksperckiej wiedzy zapraszamy już teraz do naszych poprzednich publikacji dotyczących m.in. działania pakietu LinkedIn Sales Navigator, automatyzacji marketingu i sprzedaży, czy metod oraz wskazówek, jak pozyskać leady sprzedażowe w social mediach.

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów