Marcin Wolański

Automatyzacja sprzedaży i marketingu na LinkedIn

Data publikacji
29.03.2022
|
5 min czytania

Automatyzacja sprzedaży i marketingu B2B w internecie opiera się na nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, które pomagają osiągnąć taki wolumen sprzedaży, na jakim zależy klientowi. Wiele z tych narzędzi do optymalnego zdefiniowania grupy docelowej oraz zintensyfikowania działań sprzedażowych wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI). Tak działa między innymi Sales Robot, który pozwala użytkownikom portalu LinkedIn wykorzystać cały potencjał sprzedażowy tej platformy.

Automatyzacja procesów na Linkedin – jakie narzędzia wsparcia sprzedaży warto zastosować?

Jedną ze sprawdzonych opcji dających możliwość szybkiego zwiększenia sprzedaży w firmie są rozwiązania LinkedIn Automation. Automatyzacja procesów sprzedażowych na LinkedIn (w tym także działań marketingowych, czyli marketing automation) pozwala bowiem nie tylko trafniej dotrzeć do potencjalnego klienta w kanałach social media, ale również oszczędzić czas, który pracownicy poświecają na ręczne wysyłanie zaproszeń do kontaktu czy wiadomości InMail. Dzięki wsparciu ** SalesRobots** w tym zakresie handlowcy mogą natomiast skupić się na innych działaniach mających na celu pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Modelowa sytuacja win-win.

Linkedin jako portal społecznościowy o charakterze biznesowym znacząco ułatwia nawiązywanie nowych kontaktów w segmencie B2B. Rosnąca z roku na rok liczba użytkowników tej platformy (obecnie konto na LinkedIn posiada już ponad 4,4 mln polskich użytkowników - przyp. red.) powoduje, że wzrasta potencjał sprzedażowy i marketingowy Linkedin. Jego maksymalne wykorzystanie na potrzeby Twojej firmy może stanowić istotną przewagę konkurencyjną.

Właśnie dlatego wiele przedsiębiorstw decyduje się na automatyzację i wykupuje pakiet premium Linkedin Sales Navigator. Dzięki temu narzędziu szybko i skutecznie można zdefiniować grupę odbiorców naszej kampanii sprzedażowej czy marketingowej na LinkedIn, a także określić interesujące nas parametry, takie jak branża, lokalizacja, piastowane stanowiska, czy nawet roczny przychód firmy.

Sales Robots – wirtualny zespół handlowców na Linkedin

Samo zdefiniowanie grupy docelowej to jednak za mało, aby długofalowo prowadzić skuteczne działania na LinkedIn. Trzeba obsłużyć jeszcze wszystkie pozyskane leady sprzedażowe i marketingowe, co wymaga dość dużego nakładu czasu. I tu z pomocą przychodzą Sales Roboty, które mogą stworzyć skuteczny zespół wirtualnych handlowców w Twojej firmie.

Większa liczba zatrudnionych Sales Robotów oznacza większą liczbę wysłanych zaproszeń do nawiązania kontaktu na LinkedIn w skali miesiąca, a to skutkuje z kolei większą szansą na nowe współprace biznesowe. W przypadku pozytywnej odpowiedzi ze strony klienta, roboty kontynuują spersonalizowaną komunikację i zbierają potrzebne do wysłania oferty dane. Dopiero na etapie hot leada do akcji wkraczają handlowcy i menedżerowie, którzy finalizują cały proces sprzedażowy.

Wysoką wydajność Sales Robota potwierdzają też statystyki:

√ ponad 1600 wysłanych zaproszeń do nawiązania kontaktu w miesiąc

√ wskaźnik **akceptacji zaproszeń **na poziomie 50-90%

√ nawet 1400 nowych połączeń w miesiąc

40-140 leadów w miesiąc

5-10 minut dziennego zaangażowania po stronie pracownika

Sales Robots nieocenioną pomocą dla działu marketingu i sprzedaży

Wśród licznych zadań pracowników działu marketingu i sprzedaży coraz istotniejszą rolę odgrywają** social selling** oraz social media marketing. Mniej wprawnym specjalistom tego typu działania w mediach społecznościowych zajmują około kilkanastu godzin tygodniowo. Tymczasem ten sam zakres obowiązków przy wsparciu Sales Robotów można wykonać w zaledwie kilkadziesiąt minut, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na inne aktywności promocyjne.

Umiejętnie prowadzone kampanie na LinkedIn z zastosowaniem Sales Robotów wpływają ponadto na przyspieszenie procesów obejmujących klaszyczny lejek sprzedażowy (inaczej lejek marketingowy albo lejek konwersji). Inteligentne roboty potrafią bowiem w bardzo krótkim czasie przeprowadzić potencjalnego klienta od etapu zdobycia uwagi i zainteresowania produktem czy usługą aż do podjęcia konkretnego działania (np. umówienie na indywidualne spotkanie, czy też prośba o skomponowanie dedykowanej oferty).

Automatyzacja na LinkedIn to także niewielkie obciążenie dla firmowego budżetu. Wynagrodzenie wydajnego Sales Robota to tylko 699 zł, a zniżki w zespole i przy zamówieniu na dłuższy okres sięgają aż 44%! Więcej szczegółów na temat oferty można znaleźć na stronie www.salesrobots.pl.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD