Marcin Wolański

Dlaczego LinkedIn jest efektywny w komunikacji B2B

Data publikacji
29.03.2022
|
5 min czytania

W komunikacji biznesowej bezkonkurencyjnie panuje LinkedIn. Dlaczego? To największy na świecie portal dla profesjonalistów o bardzo otwartej na kontakt kulturze, którego użytkownicy dzielą się danymi o swoim profilu zawodowym. W tym artykule prezentujemy 6 najważniejszych powodów dominacji LinkedIn w segmencie komunikacji B2B.

Ogromne liczby i zasięgi

LinkedIn to niemal 800 mln użytkowników na całym świecie. W samej Polsce to ponad 3 mln użytkowników (niektóre źródła podają, że aż 4,4 mln), a liczba ta rośnie o nawet kilkanaście procent rocznie. Co najważniejsze, ok 33% użytkowników to osoby decyzyjne: managerowie (łącznie 11%) oraz C-level, dyrektorzy i właściciele (22%), a to sprawia, że LinkedIn jest doskonałym środowiskiem pracy dla akwizycji sprzedażowej, marketingowej i oczywiście rekrutacyjnej. Ponadto platforma ta pomaga w budowaniu Public Relations zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji.

Dużym atutem LinkedIn jest także możliwość zintegrowania oraz automatyzacji wielu działań podejmowanych na portalu. Dzięki Sales Robots podzielisz swój target na osobne, inteligentne kampanie i w kilka minut uruchomisz automatyzację wspierającą dotarcie do leadów, co pozwoli oszczędzić czas pracowników Twojej firmy nawet 30-krotnie!

Ultra trafne targetowanie

Profile użytkowników LinkedIn zawierają szczegółowe dane zawodowe, takie jak: firma, stanowisko, branża, lokalizacja, wielkość zatrudnienia. Dzięki temu dotarcie do osób decyzyjnych w konkretnej firmie lub nawet całej branży jest bajecznie proste. Na dodatek LinkedIn udostępnia użytkownikom dodatkowe, bardzo przydatne narzędzie LinkedIn Premium w wariancie Sales Navigator. Zawiera ono szereg funkcjonalności wspierających handlowćów i marketingowców, w tym zaawansowaną wyszukiwarkę osób i firm, dzięki której w kilka minut stworzymy bardzo precyzyjną listę tysięcy osób decyzyjnych na konkretnym rynku oraz poznamy potencjał grupy docelowej.

Jako użytkownik Sales Robots możesz odebrać Sales Navigator w prezencie i oszczędzić 250 zł netto miesięcznie, a działając w zespole nawet wielokrotność tej kwoty!

Aż 97% odwzorowania rynku

Możesz używać tradycyjnych kanałów dotarcia do Twojej grupy docelowej, ale tylko w LinkedIn tak łatwo dotrzesz do niemal całego rynku. Dlaczego? Według badań naukowców z Akademii Leona Koźmińskiego aż 97% polskich liderów biznesu ma konto w LinkedIn, a Ty z łatwością możesz do nich dotrzeć!

Duża łatwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z osobami decyzyjnymi

W LinkedIn z łatwością odnajdziesz właściwą osobę i nawiążesz z nią kontakt odwiedzając profil i wysyłając "zaproszenie do nawiązania kontaktu". Co więcej, adresat zaproszenia nie musi nawet odwiedzać portalu, abyś skutecznie do niego dotarł! LinkedIn natychmiast wysyła powiadomienie e-mailem, dzięki czemu ok 60% osób reaguje niemal natychmiast, a blisko połowa z nich akceptuje zaproszenie. Wtedy można rozpocząć konwersację poprzez prywatne wiadomości w LinkedIn, co również za każdym razem skutkuje wysłaniem powiadomienia.

Poziom akceptacji zaproszeń na LinkedIn możesz zwielokrotnić korzystając z unikalnej funkcjonalności Sales Robots pomagającej unikać wysyłania zaproszeń do mało aktywnych osób o bardzo niskim poziomie akceptacji. Wówczas nawet ok. 90 ze 100 wysłanych tygodniowo zaproszeń może zostać zaakceptowana!

Nawet 100 zaproszeń tygodniowo, a z Sales Robots wielokrotnie więcej!

dokladne_targetowanie_przy_pomocy_narzedzi_linkedin.jpg

W LinkedIn możesz odwiedzić setki profili dziennie, a do 100 osób tygodniowo wyślesz zaproszenie do nawiązania kontaktu klikając w odpowiedni przycisk w ich profilu (około 10% użytkowników może wysyłać nieco więcej zaproszeń). Skutkuje to szansą na nawiązanie nawet 30% nowych znajomości na LinkedIn w ciągu zaledwie 7 dni. Całkowicie pomijasz tradycyjne ścieżki kontaktu trafiając od razu do osoby decyzyjnej. Atmosfera portalu dodatkowo umożliwia łatwiejsze budowanie relacji niż w tradycyjnych kanałach.

Liczbę wysyłanych zaproszeń można jeszcze zwielokrotnić korzystając z unikalnej funkcjonalności Sales Robotów "zaproszenia via e-mail". W LinkedIn, poza wysyłaniem zaproszeń do nawiązania kontaktu z profilu danej osoby, które możesz wysłać niemal każdemu użytkownikowi, istnieje jeszcze druga, dość dobrze zakamuflowana możliwość: "zaproś wysyłając e-mail" (dostępne TUTAJ). Portal LinkedIn pozwala wysłać "e-mailowych" zaproszeń znacznie więcej, postrzegając je jako wiarygodniejsze, ponieważ użytkownik prawdopodobnie zna zapraszaną osobę, skoro posługuje się jej e-mailem. Dzięki Sales Robots nie musisz jednak znać adresów e-mail, aby korzystać z tej doskonałej funkcjonalności zwielokratniającej efektywność Twoich działań. Sales Roboty znają e-maile ogromnej liczby użytkowników LinkedIn, a Ty możesz z tych danych skorzystać! Adresaci, których e-maile nie są znane Sales Robotom, otrzymają natomiast automatyczne "zaproszenie profilowe".

Duża skuteczność setek prywatnych wiadomości dziennie

Do osób decyzyjnych, które wcześniej zaakceptowały zaproszenia i są już w Twojej sieci kontaktów, możesz wysyłać nawet ok. 300 wiadomości prywatnych dziennie. Pozwala to utrzymywać aktywny, comiesięczny kontakt z zasięgiem nawet ok. 10 000 użytkowników. Zazwyczaj tylko ok. 20% adresatów odpowiada negatywnie, zaś 5-10% w odpowiedzi zamieszcza swój adres e-mail lub telefon i są zainteresowani dodatkowymi szczegółami, zasilając Twój lejek sprzedażowy. Powielaniu kontaktu 3-4 razy (wiadomości follow-up) skutkuje konwersją w trafnie dobranej grupie docelowej na poziomie 30-50%, co zapewnia wysoki poziom penetracji Twojego rynku już w okresie 3-5 miesięcy.

W platformie Sales Robots łatwo ustawisz parametry automatycznych kampanii i całych sekwencji wiadomości wewnątrz LinkedIn. Z kolei dzięki narzędziu SmartChat, dostępnym również w Sales Robots, z łatwością zorganizujesz zarządzanie odpowiedziami leadów i wyeksportujesz je jednym kliknięciem do dowolnego narzędzia.

LinkedIn sposobem na leady sprzedażowe B2B

LinkedIn to gotowa baza Twoich potencjalnych klientów, pracowników lub partnerów w biznesie, których łatwo wskażesz dzięki Sales Navigator. Z kolei dzięki Sales Robots zorganizujesz w znacznym stopniu zautomatyzowaną i inteligentną komunikację, aby osiągnąć dowolny cel biznesowy. W efekcie uzyskasz rynkową przewagę i oszczędzisz mnóstwo czasu oraz kosztów.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 5 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD